Bu romanı okurken gerçekten betimlenen şeyler fazlasıyla gözümde canlandı. Kitapta Anadolu’nun köy yaşamının doğal atmosferi, sıcaklığı ve insan ilişkilerinin samimiyeti sade ama derin bir biçimde betimlenmiş. Karakterler arasındaki ilişkiler; çıkar üzerine değil, güven, vefa ve paylaşım üzerine kuruludur ve bu da günümüzde nadir bulunan değerleri bize hatırlatır. Kitapta modern yaşam ve köy yaşamı sıkça ve farklı yönlerince karşılaştırılmıştır. Bilal’in yaşadıkları; insanın hayata karşı verdiği mücadeleyi, yalnızlığını, umutlarını ve içsel çatışmalarını bir ayna gibi yansıtır. Kitabın anlatımı gayet hoşuma gitti. Ayrıca kitap, her okuyanın benzer ama farklı sonuçlar çıkarmasına güzel olanak sağlamış. Ben Gara Bilal karakterinin kişiliğini çok ilginç buldum. Cesur, yürekli aynı zamanda hırslı ve sinirliyken gözünün dönüyor olması, kendine özgü kişiliği ve karakteri ile dikkatleri üzerine çeken birisi