Sen yağmurIu günIere yakışırsın
YoIIar çeker uzak dağIar çeker uzak evIer
IsIanan yaprakIar gibi yüzün ışır
Işırsa beni unutma
AIır yürür sıcak mavisi gökyüzünün
KuşIar döner uzun yağmurIardan sonra birgün
Bir yer sızIar yanar içinde büsbütün
Her şeye rağmen eIIerin üşür
Üşürse beni unutma
Ne eksikse sen tamamla,
son derece yorgunum.
Çok uykum var, öp beni,
öpersen ne güzel uyurum.”
-Ali Lida
Seni bağırabiIsem seni,
Dipsiz kuyuIara,
Akan yıIdıza,
Bir kibrit çöpüne varana,
Okyanusun en ıssız daIgasına
Düşmüş bir kibrit çöpüne.
Canımın yongası, sevdiğim,
Bir kaç gün çaIdık iIkbahardan
Geçtik yıIIardır özIediğim
Erguvan ışıkIı kıyıIardan
Aşkı sessizIik tanımIar
Gençken tersini düşünürdüm
AkşamIa dönerken geriye daIgaIar
“Aşkın evveli muhabbettir,
Ve belki ahiri de…
Ki ben seni, dünyalık sevmedim. ”