- Benim aklım Süleyman'ın gençlik arkadaşını boğdurmasına takıldı. Niye yaptı acaba bunu?
- Normal bir nedenden dolayı: İktidarda olduğu için.
- Her iktidar adam öldürür mü?
- Evet! İktidar zulüm demektir. Hele denetlenmeyen iktidar.
- Peki, iyi insanlar iktidara gelirse?
- Öyle şey olmaz!
- Neden?
- İyi insanlar iktidara gelemez, gelse bile iktidar onu bozar, zalim yapar.
Bu memlekette, Kürt sorunundan yoksulluğa, hemen her meselede bir görmezden gelme, yok sayma alışkanlığı vardı. Bir muhalif kişi bunlardan söz ederse, sanki sorunları o yaratmış gibi ona öfke duyulurdu. Farklı düşünmek, çok zaman düşman kabul edilmenin nedeni olurdu.