Olumsuz bir ruh hâlindeki kişinin doğal duygusal deneyimini reddetmesi. Mesela; işini çok seven birinin işini kaybettiğinde ona: "En azından daha fazla kitap okuyabileceksin." demesi. Kendi olumsuz duygularını bastırmakla kalmayıp çevresinde sıkıntı yaşayan insanların da kendilerine benzemesini isterler."Her şeye olumlu tarafından bak", "Mutlu hissetmiyorsan sorumlusu sensin"..
Korkunç...
Bu empati yoksunu kişilerden boş cümleler duymak işe yaramaz.
'Gerçek iyileşmeyi, yüzleşme cesareti gösterebilmeyi sağlayan; anlaşıldığımızı hissettiğimiz, duygularımızın kabul gördüğünü bildiğimiz ilişkiler içinde olmak..'