Nefis mertebeleri ilgimi çektiği için bu kitabı tercih ettim. Açıkçası, nefsin yedi mertebesini daha detaylı ele aldığını düşünüyordum; ancak bu konuda beklediğim kadar derinlikli değildi. Buna rağmen kitabı keyifle okudum ve bitirmeye kıyamadım. Özellikle rüya tabirlerinin yer aldığı bölüm çok hoşuma gitti. Dili ne tamamen akıcı ne de çok ağırdı; modernleştirilmiş bir anlatımı yoktu. Yine de okumaktan zevk aldığım, güzel bir kitaptı.
Hiç beğenmedim. Tam bir hayal kırıklığıydı. Bu kadar övülmesine çok şaşırdım. Okuyunca, popülaritesinin biraz şişirildiğini anladım. Metin bir türlü beni içine alamadı. Kurgusunu da çok başarılı bulmadım; bana edebî gelmedi. Sanata doyuran bir kitap gibi lanse ediliyordu ama ben o hissi hiç alamadım.