Paulo Coelho gerçekten inanılmaz bir yazar. Kitabı çok sevdiğimi söyleyebilirim. Yazar ailesi tarafından deli olduğu düşünüldüğü için 3 kere akıl hastanesine kapatılmış. Akıl hastanesinde elektro şoklara maruz kalmış, sakinleştiriciler ile günlerini geçirmiş. Belki bu kitabın bu kadar iyi olmasının sebebi budur. Belki yazar Veronikayı değil kendini anlattı kitapta. Yazarın yazdığı Simyacı kitabı hala dünyadaki en çok okunan kitaplardan biridir. Bu kitabında Simyacıdan farklı olduğunu söyleyemem, özellikle bu kadar etkili bir sonu varken. Düşünüyorum da Paulo Coelho Simyacı gibi harika kitaplar yazmasaydı hala deli olarak anılan bir insan olur muydu? Sırf başkalarından farklı düşünüyor diye yargılanmış olması kimin suçu? Bu farklılıklar olmasaydı bu kadar büyük eserler yazabilir miydi? Bu farklılıklar olmasaydı bu dünya nasıl bir yer olurdu? Favori renginiz mutlaka vardır ama herkesin hayran olduğu bir resim farklı farklı renklerin doldurduğu bir tuval değil midir?
Zedka bir an ona her şeyi anlatabileceğini düşündü, ama sonra vazgeçti; insanlar hiçbir zaman kendilerine anlatılanlardan bir şey öğrenmezler, kendi çabalarıyla öğrenirler yalnızca.