Bugün hapishanelerin kapasitelerinin yetmez hale gelmesi ve yeni hapishaneler yapılmasının bir devlet projesi olarak dinlendirilmesi korkunç bir durumdur. Bu durum, adaletsizliğin yanında cehaletin de göstergesidir.
Kültürümüzde hapishane temalı ciddi izler ve travmalar vardır. Anadolu insanın potansiyel olarak "kader mahkûmu" görüyor kendini... Şu bir gerçek ki coğrafyada "adalet" hep tartışılır olmuştur.
Oysa işkence en ağır insanlık suçudur! Bir insanın başka bir insanın bedeni üzerinde, eziyete ve cinsel istismara dayalı bu vahşiliği savunmak, ona kılıf uydurmak nasıl mümkün olabilir? Hangi akli ve vicdaninyaklaşımla açıklanabilir? Hangi dava işkenceyi haklı kılabilir?