Özgürlük sadece bir his olarak vardı.Hep bir dayatma,koyun sürüsü gibi güdülme,hep bir tarafın lehine işleyen bir düzen,insan yaratıcılığını örseleyip duruyordu.İnsanın ömrünün üçte ikisini alıp götüren çalışma hayatı karşılığında ne veriliyordu?Yıpratıp,posası çıktıktan sonra bağladığı bir emekli aylığı!