Mikrokozmos da, makrokozmos da aynı şekilde kozmostur; ancak çaplarının büyüklüğü açısından farklıdırlar; ama her biri, içinde yaşayan kişi için aynı mutlak büyüklüğe sahiptir. Poincaré'nin Einstein'a esin vermiş olan savını animsayiniz: "Şayet evrenimiz büzüşüp küçülecek bile olsaydı, içindeki her şey bize boyutlarını koruyormuş gibi görünürdü."
Yapıtın büyük estetik etmenlerinden birinin esinleyici bir kurgu olduğu sanılır, dolayısıyla elden geldiğince bol kullanılması istenir. Buna karşılık, sanıyorum ki, eylem öğesi mekanik olmaktan ileri geçmediğine göre, estetik açıdan ölü bir ağırlıktır, dolayısıyla en aza indirgenmelidir.