Esinlerini sanat yapıtlarını beğendiklerini ya da beğenmediklerini söylemeye indirgeyen yazarlar hiç yazmasınlar daha iyi. Bu çetin işi kaldıramıyorlar demektir.
Sanatta da, ahlakta olduğu gibi, görevimiz bizim keyfimize bağlı değildir; çağımızın bize buyurduğu çalışma biçimini benimsemekten başka çıkar yol yok. Zamanın buyruğuna uysallıkla baş eğmek, yerinde iş görmek yolunda bireyin tek şansıdır. Belki öyle yapsa da bir yere varamayacaktır, ama bir tane daha Wagner stilinde opera bestelemekle ya da bir doğalcı roman yazmakta ayak direrse, başarısızlığa uğrayacağı çok daha kesindir.