•"Etraf katrani karanlığa bürünmüşken insanlığın en temel duygularından biri olan uyanmanın devreye girmesini bekliyorsunuz. Nafile. Siz başkaları adına utanmakla kalıyorsunuz."
•Ne diyor Sait Faik? "Dünya değişiyor dostlarım. Günün birinde gökyüzünde, güz mevsiminde artık esmer lekeler göremeyeceksiniz. Günün birinde yol kenarlarında, toprak anamızın koyu yeşil saçlarını da göremeyeceksiniz. Bizim için değil ama, çocuklar, sizin için kötü olacak. Biz kuşları ve yeşillikleri çok gördük. Sizin için kötü olacak."