Yarı kurgu olan bu hikayeyi, yazar kendi hastalığından, hayatından, yaşadıklarından esinlenerek yazmış. Joan Grennberg, bu durumu çocuklarından gizlemek için Hannah Green adı ile yazmış.
Deborah 16 yaşındaki genç kız şizofreni hastasıdır. Aslında küçük yaşlarından itibaren yaşıtlarından farklı olması, yeteneği ve üstün zekası hastalığının habercisi olmuş. Ancak ailesi bunun bilincine ne yazık ki varamamış. İlk intihar girişimini gerçekleştirmesiyle, kızlarının farklı biri değil de anormal olduğunu düşünerek hastaneye yatırırlar. Ve olaylar hastanede baş göstermeye başlar.