“Bana öyle geliyor ki insan inanılmayacak kadar zengin bir birikimdir. Biz, şimdiye kadar bu bilince bile gereğince yaklaşabilmiş değiliz. Gılgamış’ı, Homeros’u, Sophokles’i, Dostoyevski’yi, Çehov’u bütün bir edebiyatçılar, şairler dünyasını düşünüyorum da… Acaba bu mecradan bulup çıkardıklarımız bu kadar mı? İnsanın zenginliğinin yanına yaklaşabilmiş miyiz? Belki de kim bilir, insanlığın kendini anlamakta gücü bu kadardı.”
Yaşar Kemal Otobiyografisi / YKY Yay, s.186