Fırtına, deniz, ten ve gece. Kitap fena değil, ama daha güzel ola bilir. Ve bence gelecek yıllarda daha güzel şiirlerle karşımıza çıkacak. Tekrar okur muyum?-Kararsızım
Yazar ayrı güzel anlatmış eseri (ki bir çoğumuz Batı yazarlarının şiirlerinde fazla kafiye ve mecaz olmadığını zannederiz), çevirmen de eseri gerçekten yazarın ifade etmek istediği gibi çevirmiş, eseri başkalaştırmadan, eserin orijinaline sadık kalarak ifadeleri kafiyelendirmesi muhteşem. Ayrıca gemicinin Albatrosu öldürmesi benim görüşümce belki sadece bir öfkeydi (hani kocasından azar işiten bir kadının öfkesin çocuğundan alma eylemi gibi). Etraf buzla kaplı bir diyardan geçiyor. Belki de açlığı düşündü. Ya da sadece içgüdüsel o an onu öldürme hissi geçti içinden. Sırf bir anlamı olmadan düşünmeden yapılan bir eğlemdi. Ben en sonuncuya inanıyorum. Eser boyu sırf bu yüzden vicdan azabı çekiyor. Tekrar okur muyum? - Evet
Yaşlı GemiciSamuel Taylor Coleridge · İletişim Yayınları · 2018942 okunma
Şaire asla saygısızlık etmek istemem, hedefim burada başka bir uygulamadaki kitapları sırasıyla okumak. O yüzden karşıma çıkan ilk kitap olarak okudum. Şiirlerin bazıları günlük hayattaki problemleri ele almış ama sanki şiirin her satırını okurun bitirmesini istemiş. Fikirleri yarım kalmış hissi bıraktı bende. Tekrar dönüp okur muyum? Hayır.
BonusSerkan Işın · Yapı Kredi Yayınları · 2007135 okunma