-Acaba biz müslümanlar kıldığımız namazlardan ne ölçüde haberdarız? Niçin namaz kıldığımızın, namazda neler söylediğimizin, Allah'a hangi konularda söz verdiğimizin ve namaz esnasında yaptığımız bedensel hareketlerin ne manaya geldiğinin farkında ve şuurunda mıyız?
-Kıldığımız namazlardan manevi bir lezzet alabiliyor muyuz?
-Namazlarımız bizi fahşa ve münkerden alıkoyabiliyormu?
-Namazda Allah'ın adını zikredip âyetlerini okurken kalplerimiz titreyip tüylerimiz ürperebiliyor mu? Arasıra da olsa gözlerimiz yaşarabiliyor mu?