... Malesef güzel ülkesi yüz elli yıla yakın bir süredir fena halde sınıfta kalıyordu düşünenlere uygulanan ağır baskı nedeniyle. Dün de böyleydi, bugün de! Suat, yarın da böyle olacağından fena halde korkuyordu...
....memlekete yön verenler arasında tarikatlar ve şeyhler de vardı, bundan sonra da olacak. Görünerek ya da görünmeden. Zamanında iktidar olmanın avantajını tepe tepe kullandılar. Kolay vazgeçerler mi bundan? Tabii ki hayır. Hilafeti geri getirmek için cumhuriyetin en zayıf anını kollayacaklar. Ve emin ol kendileri yaşarken beceremeseler bile bu düşünceyi sonraki kuşaklara aktarmaktan hiç vazgeçmeyecekler. "