Orhan Pamuk’un; ”Hayatımın en mutlu anıymış, bilmiyordum.“ sözü özünde aşırı tehlikeli bir söz. Bir ömür böylesi bir saplantıya takılıp, belki de henüz yaşamadığımız o en mutlu anı kaçırabiliriz. Nazım’ın sözlerine kulak verelim; “En güzel günlerimiz henüz yaşamadıklarımızdır.”