Yüksek olan beklentimi daha da yükseltmemek ve sürprizini kaçırmamak için kitap hakkında yorum okumamıştım. Hataymış. Aslında kitap güzel başlamıştı. Kız mantıklı davranıyordu, olgun düşünceleri vardı, güzel arkadaşları vardı, anlatılan mekanlar fena değildi. Güzeldi yani. Sonra bir anda kız salaklaştı. En basit cümlelerden bile bir çıkarım yapamamaya hatta dümdüz söylenen şeyleri bile anlamamaya başladı. Hani ne oldu da yazar karakteri 180 derece döndürdü anlamadım. Kız 22 yaşında hani az uz değil 22. Ama karakteri okuduğunuzda sanki 16 yaşındaki birini okuyormuş gibi hissediyorsunuz. Yazar günümüz furyasına katılıp en gereksiz yerlerde cinsel düşünceler ve davranışlar eklemiş. Sadece bu da değil kitabın bazı yerlerinde verilen bilgiler kitabın ilerleyen kısımlarında yok sayılıyor. Yazar yazdıklarını mı unuttun yoksa yok saymayı mı seçti bilmiyorum. Kitabın bazı yerlerine çok sinir oldum o nedenle gönderimin ilerleyen kısmında spoiler vererek bu olaylardan bahsedeceğim. Merakınızın kaçmasını istemiyorsanız buradan sonrasını okumayın. İlk olarak kızımız alt sınıfın kaldığı Tarelexo'da yaşıyor fakat eğitimini yüksek tabakanın yaşadığı Tarecuori'de almış. Buraya kadar her şey tamam sorun yok. Fakat hikayede ilerledikçe görüyoruz ki kız bu iki kasabaya da yabancı. Ne oralarda kullanılan deyimleri biliyor ne oraların batıl inançlarına aşina ne de tanıştığımız karakterlerin neredeyse hepsinin bildiği kargaları ve onların hakkındaki bilgileri biliyor. Güya okulda kargalar hakkında ders vermişler ama kız her şeyden bir haber. Ne yapıyordu yani tüm derslerde uyuyordu da o yüzden mi hiçbir şey bilmiyor. Tüm bunlar birleşince sanki yeni bir evrene giren biz değiliz de o gibi hissettiriyor. Ayrıyeten tüm o gereksiz cinsellik neydi ya. Kız sürekli sapık gibi cinselliği düşünüyor.