Eleştiri, çocuklarda öfke ve içerleme hisleri yaratır. Dahası, sürekli olarak eleştirilen çocuklar, kendilerini ve başkalarını yargılamayı öğrenirler. Kendilerinin değerlerinden kuşkulanmayı ve başkalarını da değersizleştirmeyi öğrenirler. İnsanlardan ve kendi kişisel kararlarından şüphe etmeyi öğrenirler.