Gelişme yolundaki ülkelerin en büyük problemi, ihtiyaçların astronomikliği karşısında kaynakların kıt olmasıdır. Bu problemi aşmanın yolu halkın potansiyel gücünü seferber etmektir. Sermaye birikimi olmayan, dış sömürü imkanları bulamayan ülkelerin bu gücü harekete geçirmeden kalkınmaları mümkün değildir..