Bizler ölüp gittiğimizde, vücudumuzu oluşturan atomlar toprağa ve atmosfere karışarak yaşamlarına devam ederler. "Hepimiz yıldız tozuyuz" lafı buradan gelir.
Gözümüzle görürken aslında meydana gelen fiziksel olgu, güneşten ya da bir lambadan gelen ışığın gördüğümüz cisimden yansıyarak gözümüze çarpmasıyla göz sinirlerimizde oluşan elektrik sinyallerinin beyne ulaşması sonucu oluşur.