Dostoyevski ,bir delinin ruh halini anlattığıkitabını, deli'nin şu sözleriylebitiriyor:"Ben"diyor deli ,senin söylemek isteyiptesöyleyemediğin sözlerisöyledim. Yapmak isteyip de ,kendinituttuğun şeyleri yaptım. Sen akıllı olduğuniçin yavaş yavaş kendini öldürürken,ben hayatı dolu dolu yaşadım.
Sence ben deliyim! .......Ama bence sendebir ölüsün.Fyodor Dostoyevski