Ben dünyaya bir kez geldim ve bir daha da gelmeyeceğim: 'genel mutluluk' falan bekleyemem... Ben kendim için yaşamak istiyorum, yoksa hiç yaşamayayım, daha iyi...
Kurbanına acıyorsa, varsın acı çeksin... Acı ve üzüntü, engin bir bilinç ve derin bir yürek için her zaman zorunludur.
....
- Bence, gerçekten büyük insanla, büyük acılar çekmek zorundadırlar.
Düşünce denen şeyi kovmuştu kafasından; acı veriyordu düşünceleri ona. Bildiği, hissettiği bir tek şey vardı: şöyle ya da böyle, her şey değişmeliydi; umutsuzlukla, tuhaf bir inançla ve kararlılıkla,
- Değişsin de, nasıl değişirse değişsin, diye tekrarlayıp duruyordu.