“Zorba, sanırım ki, insanlar üç türlüdür: kendi deyişleriyle hayatlarını yaşamayı amaç sayanlar, yani yemeyi, öpmeyi, zengin olmayı, onur kazanmayı...Sonra, kendi hayatlarını değil, bütün insanların bir olduğunu anlarlar ve insanları ellerinden geldiği kadar aydınlatmak, sevmek ve onlara iyilik etmek için savaşırlar.Bir de, bütün evrenin hayatını yaşamayı amaç edinenler var; her şey,insanlar,hayvanlar,,bitkiler,yıldızlar,hepimiz bir bütünüz;biz hepimiz aynı korkunç savaşın içindekileriz. Hangi savaş mı? Maddeyi ruha dönüştürme savaşı!...”
“Ağlamaktan utanmam, hayır; ama erkeklerin önünde.Erkeğiz, aynı sınıftanız, ayıp değildir; ama kadınların önünde her zaman yürekli kalmak gerek.Biz de ağlamaya başlarsak, o zavallılar ne yapsın? Dünya yıkılır sonra!”