Yaklaşık bir buçuk aydır sadece kötü anılar bıraksan da hep güzel hatırlamaya calisicam seni. Kimbilir ne zaman tekrar görüşürüz bilmiyorum ama şimdilik Elveda İskenderun...
İki hayatın birleşmesi üzerine kurulu, dili aşırı basit bir kitap. Okurken çok ciddi bir merak uyandırmasa da kendini okutmayı başarıyor. Adına bakılınca harem hayatı ile ilgili gibi görünse de bence konunun harem ile bence çok az alakası var. Okuduğuma pişman değilim ama çok iyi veya hayatımda iz bırakabilecek bir eser değildi.
Kişinin iç dünyasına akıl hakim olursa işlediği her türlü fiili hakkı çıkarabilir, acımasız ve zalim olabilir. Diğer yandan, kalp hakim olursa, kişi lüzumundan fazla yumuşak başlı ve itaatkâr olabilir. Lakin kalp ile akıl dengede ise, kalp zulme mani olur, akıl da kölece bir itaate. Neticede adalet hüküm sürer.