Kafka dedi ki, 'Sakin ve sabırlı olun. Bırakın kötülük, tatsızlık üstünüzden sessizce geçip gitsin.
Onlardan kaçınmaya çalışmayın. Tersine iyice gözleyin onları. Bırakın tepkisel sinirliliğin yerini etkin bir anlayış alsın, büyüyerek her şeyin üstüne çıkarsınız böylece.
İnsan büyüklüğüne ancak kendi küçüklüğünü aşarak erebilir.'
Sokrat'a sormuşlar: "Niçin sürekli çok sevinçlisin ve neden sana hiç keder dokunmaz?" Şöyle cevap vermiş: "Ben kaybolduğunda üzüleceğim hiçbir şeye gönül bağlamam."