John Fowles, Koleksiyoncu'da şöyle diyor:"Onu unutacağımı sandığımda olmuyor değildi. Ama unutmak insanın yapacağı değil, başına gelen bir şeydir ve benim başıma gelmedi."sence hayat yaptıklarımız mıdır, başımıza gelenler mi?
Oğlan balıklar varmış ,bunu duymuş muydun? Tamamen suyun altında yaşamaya göre dizayn edilmiş olmalarına rağmen bir şekilde nefessiz kalıp ölüyorlarmış. Bence etrafındaki balıkların hayvanlıklarına daha fazla dayanamadıkları için... Diğer balıklar sadece nereye geldiğinde ilgileniyor, oraya nereden geldiğini kimse bakmıyor. Birileri için 3 kulaçlık yolları katledebilmek adına solungaçların şişene kadar yüzmüş olsan da Okyanus için bu hiçbir şey ifade etmiyor.