İnsan ruhunun gerçek bir bilgisine ulaşma çabası bizde henüz gelenek haline gelmiş değildir. Simya çağında kimya ne durumda idiyse, insan tabiatı bilimi de bugün aynı durumdadır.
Ayrıca bir yerde, insanın gerçekten inanmadığı ve anlamadığı bir tezi savunurken daha inandırıcı olabileceğini okumuştum, bu da hocalara karşı daha avantajlı kılıyordu beni.