İletişim konusunda yeterli kültürü olmayan insanlar; sizin değer verdiğiniz için yaptığınız her konuşmayı tartışma zanneder.Bu sebepten hitap, muhataba özel olmalıdır. Anlamayacak olana anlatmak, dinlemeyecek olana konuşmak sadece insanı yorar. Hitap, muhataba biçilem kıymettir. Kıymetli olanı kıymetsiz olana harcamayın.