Kendinize sorun: "Neden olmasın?" Yapmadığınız şeylerin arkasında hemen hemen hiçbir zaman geçerli bir sebep yoktur. Ya korkudur, ya atalet ya da öteden beri "Neden olmasın?" sorusunu sormayan birinin olmayışıdır tek sebep.
Okullarımızı fabrika gibi çalıştırıyoruz. Çocuklarımızı dümdüz sıralara sokuyoruz, onları "sınıf" diye adlandırdığımız yığınlara bölüyoruz ve hiç bozuk parça olmaması için büyük bir gayret sarf ediyoruz. Kimse aradan sıyrılamıyor, geri düşemiyor, önden gidemiyor, şamata yapamıyor.