Hissettiklerimin hiçbir yaşanmışlığın karşılığı olamaz elbette. Yaşanmamış şeylerin yükü kaldı içimde. Büyümek çocukken uğradığımız haksızlıkları gidermek için iyi bir fırsat değildir ya hani, yeni bir aşk önceki aşktan kalan haksızlıkları, kapanması zor yaraları onarmak için iyi bir yöntem değildir. Kurtulmak gerekir pas tutmuş anılardan, çözmek gerekir bağladığımız çaputları, özgür bırakmalıyız, anılarımızdan, dilimizden, yüreğimizden, aminlerimizden,. Affetmeliyiz. Çünkü ancak affedebilirsek özgür bırakabiliriz, özgür bırakırsak özgür kalabiliriz. Affet ve şükret. Şükret çünkü yaşanmış her şey bir basamak. İyisiyle kötüsüyle seni her daim bir yere çıkaracak. Ve yine hikayeler o yerde hep var olacak. Her daim yolunda giden bir hayat, uğraşın olmadan elde ettiklerin, acısını bilmediğin hiçbir şeyin, ne kadarı senin? İnsanın neresi acıyorsa canı oradadır, canın uğraşmaların sonunda katbekat acıyorsa, daha fazla zorlama. Bırak ve rahatla. Kırılan kemik bile sonunda kaynıyor. Kırılan kalp zamanla iyileşecektir, belki çok daha iyi hale dönüşecektir. Mevzu zorlamamanda iyileşmesine zaman ayırmakta. Yalanlar içinde kalıp sahte bir hayat yaşama, ama gerçeğin peşinden de sonuna kadar koşma. Yalanın altındaki gerçeği bul, gerçeğin altındakileri karıştırma. Gerçeklerin gerçek yüzü acıdır bunu unutma. Gerçeğin altında yatan sebepler için umutlanma.