'' uygarlık'' insanlığın ''iyiliğini'' pek az dikkate aldı, doğanınkini ise okadar bile düşünmedi. Sağladığı "öğle yemekleri" için doğaya ödeme yapmamız gerektiği şeklindeki kafeterya imgelerinden kendimizi kurtarana kadar, biyosferle ilişkimiz özünde sözleşmeye dayalı ve burjuva kalmaya devam edecektir.