Buddha'nın ve Bodhisattva'ların şöhret ve açgözlülükten nefret ettiğini hep duydum. Öyleyse neden fakirliğe ve zenginliğe karşı bh kadar takıntılılar? Bence bu yüce varlıkların, yoksulluk ve zenginlik meseleleriyle bu denli uğraşmaları pek olası değil.
Zenginliğin iyi eylemlerin, yoksulluğun ise kötü eylemlerin bir sonucu olduğu şeklindeki bir açıklama, cahil ve yaşlı insanları aldatmak için yayılan sahte budizmdir.