Aramakta , bir şeyin ardına düşmüş olmakta her şeye rağmen bir umut bulunur, ufkun öte yanında konuşlanmış olsa da, ona ulaşamayacağını bilsen de... tıpkı eleğimsağma gibi... altından geçemeyeceğini bilsen de, oradadır ya, görüyorsundur ya, belki altından da geçersin, en azından onu deneme imkanı var bulunmaktadır. Ama görünmeyen bir eleğimsağmanın altından nasıl geçeceksin.
Yaşadığımız günler son ikiyüz yılın süregelen hasılasıdır... İnsanoğlunun geçirdiği belki en çılgın zaman dilimi... arz, insanın ayağının altından belki her zaman kayıyordu, ama onun sarsıntısını insan hiç bu denli somut duyumsamamıştı...