Sadece seçimlerin yapılması bir siyasal sistemi demokratik yapmaz. Sistemin demokratik olması iktidardaki partinin adil, dürüst ve eşit, seçimleri kaybetmesi sonrasında da iktidardan gitmeyi kabul etmesine bağlıdır.
Muhalefetin görevi, iktidarın yanlış iç ve dış politikalarını tespit etmek, dile getirmek ve halka eğer kendi iktidarda olsaydı aynı konularda hangi politikayı uygulardı sorusunun cevabını açıklamaktır. Bu görevi hakkıyla yerine getirmeyen bir muhalefet başarısız bir muhalefettir.