Nilgün Cerrahoğlu, bir yazısında Amos Oz'dan nefis bir alıntı yapmıştı.
"İki tıp trajedi vardır" diyordu Oz:
"Biri Shakespeare, diğeri Çehov trajedisi...
"Shakespeare trajedilerinde perde kapanırken sahnede bir dizi ceset ve kan gölü kalır.
"Çehov trajedilerinde herkes sağdır, ama hayatta kalmanın faturası ağır olmuş, sağ kalanlar büyük tavizler vermiştir. Yaşamaktadırlar, ama herkes mutsuz, kalpler kırıktır."
Irak'ta ambargo nedeniyle devasız kalmış ve alinlarina çok daha beteri yazılmış çocukların yattığı hastaneleri ziyaret eden Sean Penn diyor ki:
"Hasta çocuklar uyanmasın diye kapıların yavaş kapatılmasını istediğim hastanelerin şimdi bombalanacak olması fikri korkunç geliyor."