Gençken insanın hayalleri olur, büyüdükçe gerçekçilik dört bir yanı sarar, hayalleri çürütür, hatta çoğunu öldürür. Hele yaşlanınca, zaten yaşlanmak hayal kuramamaktır, başka bir şey değil.
Şey diyordu Wilde; “Kim tartışırsa, entelektüelliğinden bir şey kaybeder.” Ben de öyle düşünüyorum doğrusu. Birileriyle tartışmak manasız. Zaten kimse değişmez.