Iyiye de kötüye de meyilli olduğumuzu bilmeliyiz ki zaaflarımızı tespit edebilelim. 'beni kabul eden böyle kabul etsin' diyerek mazeret üretemeyiz.
Mazeret sunamayacak kadar maharetli olmaya ihtiyacımız var.
Bilmez ki aşıklığın şiarıdır beklemek, âşık bu aleme biraz da beklemek için gelir. Aşkın sonu ecel, başı ezeldir.Ve beklenen güzelse eğer, beklemek de güzeldir.