Nasıl güneşe ve ölüme çıplak gözle bakamıyorsak kendi mağaralarımıza,gölgemize, karanlığımıza bakmak da zordur. Yanmayı göze almayan bilemez ama kahraman da bilmeye gelendir. Kendi hayatlarımızı kaptanlığını bu bilme seferinin sonunda elde ederiz
İnsan gölgesiyle yüzleşmeli."Gölge sadece olumsuzlukları barındırmaz. Kendimizi tanıdıkça yani kendi ruhumuzu keşfettikçe, içgüdülerimizi karşılaşırız ve onların imgelerle dolu dünyası, ruhun içinde uyuklamakta olan ve her şey yolunda gittiği sürece bizim nadiren fark ettiğimiz güçleri ışık tutar,"