Yaşamın amacı ,dünya ile dengeli bir biçimde yaşamaktır.Kişi, düzgün ve onurlu bir yaşam ile çevresini dengede tutar ve kişisel gücünü en üst düzeye ulaştırır.İnsanları doğa ile ilişkileri sömürü üzerine değil,karşılıklı dayanışma üzerine kuruludur.Doğaya karşı gösterilen saygı,bu kültürün binlerce yıldır çevreyi bozmadan yaşamasını sağlamıştır.
Ancak Türklerin dininde kutsal kitapların ve peygamberlerin Semitik dinlerdeki gibi işlevleri yoktur. Semitik dinler sorgulanması yasak olan bağnaz dinlerdir.