"Sözlerimi noktalarken, gerçeği ortaya çıkarmanın kolay olmadığı konusunda sizleri uyarmalıyım." dedi. "Tarih boyunca her Aydınlanma Çağı'nı, ters yöne iten bir karanlık çağ izlemiştir. Doğa ve denge yasaları da böyledir. Ve bugün dünyamızda büyüyen karanlığa bakacak olursak, bunun, eşit oranda bir ışığın da büyüdüğü anlamına geldiğini farkederiz. Büyük bir Aydınlanma Çağı'nın eşiğindeyiz ve hepimiz -hepiniz- tarihin en önemli anını yaşayacağımız için kutsanmışız. Tarihin tüm çağları boyunca, yeryüzünde yaşamış tüm insanlar arasında, nihai Rönesans'a tanıklık edecek o kısa zaman aralığında yaşayanlar bizleriz. Karanlık bin yılın ardından bilimimizin, zihinlerimizin ve hatta dinlerimizin gerçeği ortaya çıkardığını göreceğiz."
"Gerçeğin gücü vardır. Eğer hepimiz aynı fikirlerin çekimine kapılıyorsak, belki de bu fikirler gerçek olduğu için böyle yapıyoruzdur... Belki de içimizde yazılıdırlar. Ve gerçeği duyduğumuzda, anlamasak bile, gerçeğin içimizde yankılandığını, bilinçaltımızda titreştiğini hissederiz. Belki de gerçeği öğrenmiyor, zaten içimizde olan bu bilgiyi hatırlıyor... anımsıyor... farkına varıyoruzdur. "