Hz. Hüseyin bir ihtiyarın yanlış abdest aldığını görmüş, yaşlı olduğu için, "Böyle abdest sahih olmaz," demek yerine yanına giderek, "Efendim! Birbirimizden daha iyi abdest aldığımızı söylüyoruz. Abdest alarak hangimizin haklı olduğunu bize bildirir misiniz?" demişlerdi. Önce da Hz.Hasan sonra Hz.Hüseyin güzelce abdest aldı. Aynı hareketleri ihtiyar dikkate bakmış ve sonra,"Evlatlarım aldığınız abdestin birbirinden farkı yok. Meğer ben abdesti eksik alıyormuşum," demişti.