Kainatta öleceğini bilen tek varlıktır insan. Oysa kainatın bilen bir varlığa ihtiyacı var mıdır diye sorar filozoflar. Balık bilmeden yüzer, arı bilmeden bal yapar, çiçek bilmeden açar, su bilmeden akar. Bu bilmeyiş sayesinde hayat sekteye uğramaz. Çarklar aşınmaz. Ama insan bilir. Bu bilmek yüzünden ortalığı tozu dumana katar. Bu yüzden kavga eder, bu yüzden sever, bu yüzden evlenir, bu yüzden bunalır, bazen de bu yüzden ferahlar... İnsan bilir. Bildiğini bilir. Ve bunu sorgularsa bilmenin fayda vermediği bu kainata ait olmadığını anlar. Burayı yurt edinmez böylece. Üç kuruş fazla kazanmak için insanların hayatını tehlikeye atmaz. Başka hayatları sömürmez, savaş çıkarmaz, hukuku üstün tutar.