Komşusu açken tok yatan bizden değildir, hadis-i şerifi insanoğlunu aydınlatmak adına, örnek ahlaka teşvik etmek için senelerdir bizlere anlatılmıyor mu? Neden bir sokağın ucundan bir diğer ucuna kadar tok ve aç yatanlar var? O zaman biz dinimizi mi doğru yaşayamıyoruz? Allah bizi açlıkla sınıyorsa,neden onlar hep tok?
Bir çocuğun elinden şekerlemesini alırsanız o, geriye kalanları da fırlatır, diyor Akira kurosawa. Tıpkı hayat gibi; bir çocuğun elinden hayatını almayı göze alıyorsanız, onun da sizi gözden çıkarmasına hazırlıklı olmalısınız.