"Seven insan, biri tarafından sevilmenin ve onu sevmenin eksikliğini görmez, yaşamaz, hissetmez. Bir ilişkinin ona verebileceği her şeyi zaten kendi başına da var edebiliyordur. Özgür olan kişi, bir bağımlılık ilişkisi yaşamaz. Sevgiyi yaşar."
"Özgürlük, sevgiyi kendinde tam ve bütün olarak başkasına ihtiyaç duymadan yaşayabiliyor olmaktır. Kendine emek ve zaman veren, yalnızlığın içinde de kuvvetli bir sevgi ve tatmin bulabilen insan, birini severken de onun sevgisine sahip olmayı, satın almayı, üstlenmeyi ve bu yolda karşılıklı bir bağlılık anlaşması yapmayı düşünmez bile."
"Başkalarının zihninin yanına boş bir konuşma balonu yerleştirmek ve içini alabildiğine doldurup, bütün bunlar sanki o başkasına aitmiş gibi düşünceler, hisler ve tepkiler geliştirmek hiçbir acıdan gerçekçi kabul edilemez."