"Danyar âşıktı.Denizler kadar derindi onun aşkı.Bunu iyice seziyordum, ama başkalarının aşkına hiç benzemiyordu. Çok büyük bir aşktı bu.Hayat âşığı, toprak âşığı,tabiat âşığı idi.Bu aşkını içinde saklıyor ve türkülerde duyup yaşıyordu. İlgisiz bir insan , aşık olmayan bir insan , sesi ne kadar güzel olursa olsun,böyle şarkı, böyle türkü söyleyemez."
Uzun zamandan beri seviyorum seni... Bilmediğim zamanlardan beri seni sevmiş, seni beklemişim ben. Ve sen geldin, seni beklediğimi biliyormuş gibi geldin!