Yüzümle yüzleşmeyi hiç düşünmedim.
Çünkü ben, aynada insanın kendini görebileceğine inanmıyorum.
Biz aynada, insanların bizi nasıl gördüğünü görürüz. Dolayısıyla aynanın nesneleri gösterdiği doğru olabilir; fakat insanı göstermez.
Ben kendimi aynada hiçbir zaman görmeyi ümit etmedim. Bu bakımdan, aynada yüzümle hesaplaşmak gibi bir derdim de olmadı.
Kendimin nasıl biri olduğunu aynadan öğrenmem. İçimde zaten buna dair bir netlik, hatta bir aydınlık bulunduğu kanaatindeyim.”
İsmet özel