"Atlattığımız krizler ve dramlar sayesinde şu an olduğumuz mükemmel insan haline geldik. Geçmişte çoğu zaman gözümüzü açan ve bizi cesurca gidebileceğimiz başka yollara götüren şeyler, bu dramlar ve yenilgilerdir."
"Affetmek her zaman kendimizde göreceğimiz bir şeydir. Biz affetmediğimizde ilerlememeye karar vermiş oluruz. Kendi kendimizi durdurur ve diğerlerine hayatımız üzerinde güç vermiş oluruz. Belki bu insanlar çoktan öldü veya başka partnerlerle mutlu hayatlar yaşıyorlar. Uzlaşmaz olanın tuzağına düşen sadece biz olabiliriz.
Başkalarını affetmediğinizde, hayatınız üzerinde hep güç sahibi olurlar. Gerçekten istediğiniz bu mu?"
"Yıllar boyunca - hatta bazen ömürleri boyunca - bir şeyleri unutup arkada bırakamayan insanlar tanırız. Bazen bu insanların affetme konusunda ne kadar yetersiz olduklarını bile okuyabiliriz. Uzun süreli keder, yüzlerine izler kazımıştır. Çoğu zaman bu kişiler artık karşılarındakinin duymak bile istemediği aynı konuları tekrar tekrar anlatırlar. Bu insanları hepimiz tanırız, gittikçe kendilerini dünyadan daha çok soyutlar ve daha yalnız hale gelirler. Çoğu zaman düşüncelerine hastalıklar eklenir."
"Yargılayıp hüküm vermeyi çok erken yaşta öğrendik. Bugün hüküm verdiğimiz şeyler çoğu zaman ailemizin, tanıdıklarımızın, öğretmenlerimizin ve arkadaşlarımızın ahlak ve değerlerine dayanır. Bugün bizim yeniden oluşturmaya çalıştığımız şey aslında onların ilkeleri ve görüşleridir. Ama sadece başkalarını değil, kendimizi de yargılarız ve bu da çoğu zaman ailemizin bizi değerlendirmek için kullandığı ölçütlere dayanır."