#Kitap yorumu / Gece yarısı Kütüphanesi/ Matt Haig 📚📚📚
Hayatımız biz ne kadar farketmesekte olasılıklar ile doludur. Bize düz bir çizgi görünen zaman aslında sarmallar, dalgalar, spiraller şeklinde de akıyor. Bu kitapta en sevdiğim teorilerden olan paralel evrenler muazzam bir şekilde işlenmiş.
Zaten hep düşündüğüm bir keşkeler yığını vardı. Kitabın karakteri Nora ile kendimi bu sayede özleştirdim.
Bunu şöyle yapsaydım ne olurdu?
Ya o gün orada olmasaydım?
Ya o yola değilde diğer yola sapsaydım? Her seçenek aslında yeni dünyalarımıza gebe oluyor.
Keşkelerimize çok fazla takıntılı kaldığımızda hala yaşadığımızı, hala seçeneklerimiz olduğunu maalesef unutuyoruz.
Kitabı okurken Immaneul Kant'ın sözü aklımda döndü durdu.
" Bizler sırlarla dolu bir evrende bir rüyanın rüyasını görmekteyiz. Gerçekte bildiğimiz hiçbir şey yoktur. Bildiğimizi sandığımız şey sadece olaylardır. O olaylar ki, bilmediğimiz bir objeyle asla bilemeyeceğimiz bir süjenin birbirine olan ilgisinden doğmuştur."