Çünkü "dert" güzel kelimedir lûgatımda: "Bir derdim var, dedim mi; bu, "Bir sıkıntım var," demekten farklı! mânâya gelir.
"Bir derdim var," demek, benim lisânımda "Bir inadım, iştabım,heyecanım, hevesim, hikâyem, arayışım var," demektir. "Tutkum -inadına- capcanlı!" demektir. "Amacım var; sorularım, aradiğım yanıtlarım, varacağım şehirlerim, gerçekleştireceğim
hayâllerim, öğreneceğim yepyeni șeyler, önümde yeni keşifler, yeni bir hayat var," demektir.